Niezależnie od tego, jaki rodzaj biznesu prowadzimy, w jakiej lokalizacji, w jakiej branży, bez względu na to, czy dopiero co zaczynamy istnieć na rynku przedsiębiorców czy też działamy intensywnie od wielu lat – zastanawiamy się nad tym w jaki sposób rozwijać swoją firmę.

Bez względu na to, na jakim etapie funkcjonowania firmy jesteśmy, warto zastanowić się nad kluczowymi elementami sukcesu i odpowiedzieć sobie na pytania typu:

  • W jaki sposób się reklamować?
  • Jak zwiększyć sprzedaż?
  • Jak stale osiągać wysokie przychody?
  • Jak prowadzić biznes?
  • Jak pokonać konkurencję?
  • Jak stale poszerzać grono Klientów?
  • W jaki sposób wyróżnić się na rynku?
  • Jak uniknąć braku płynności finansowej?
  • Jak dostosować się do potrzeb Klienta?
  • Jak uniknąć zaległości wobec ZUS i US?
  • i wiele, wiele innych…

Sugerując się własnym doświadczeniem oraz po zebraniu kluczowych informacji od osób zarówno zaangażowanych w proces marketingu jak i tych, którzy prężnie rozwijają swoją firmę – przedstawię listę najbardziej skutecznych metod pozyskania nowego Klienta, a tym samym listę możliwości, które możemy wykorzystać tworząc sobie odpowiedzi na nurtujące nas pytania.

  1. Strona internetowa – to podstawowa wizytówka Twojej firmy w Internecie. W obecnych czasach informacji na jakikolwiek temat poszukuje się w sieci. Brak informacji w Internecie znacznie ogranicza grono potencjalnych klientów. Ponad to ważne jest by strona jako Twoja wizytówka była czytelna, przejrzysta i jakby to ująć – nieskomplikowana w obsłudze. Ważne by Każdy potencjalny Klient znalazł to czego poszukuje, uzyskał wszelkie interesujące go informacje w szybki sposób, a w sytuacji gdy którejś z informacji brakuje – łatwo znalazł nr telefonu czy adres e-mail aby móc się z Tobą skontaktować. Ważne również, aby strona internetowa była kompatybilna z urządzeniami mobilnymi. Należy pamiętać, że każdy kto nie znajdzie w Internecie Ciebie – znajdzie Twoją konkurencję.
  2. Wizytówka w Google – ogólnodostępna i podstawowa forma pokazania danych swojej firmy w Internecie. Dzięki niej dane kontaktowe, godziny otwarcia oraz adres siedziby będą wyświetlane w formie wizytówki, jednocześnie umożliwiając bezpośrednie przekierowanie na stronę firmową oraz uzyskiwanie rekomendacji od obecnych Klientów. Podsumowując: Wizytówka w Google + prośba o wyrażenie opinii każdego obecnego i nowego Klienta.
  3. Portale społecznościowe i ogłoszeniowe – bądź aktywny w Internecie. Zamieszczaj swoje ogłoszenia, odpowiadaj na zapytania – poświęć na to każdego dnia chociaż kilkanaście minut – systematyczne wpisy pozwolą na to by dotrzeć do nowego grona potencjalnych Klientów.
  4. Materiały reklamowe – poza marketingiem w sieci nie możemy zapomnieć o klasycznej formie reklamy. Ulotki, banery reklamowe, plakaty, wizytówki – ważne by wszystko było przygotowane w taki sposób, aby zachęcić nowego Klienta, a sposób rozmieszczenia pozwalał na zastosowanie jak największego zasięgu.
  5. Referencje, rekomendacje – niemal każdy Klient zapewni pozyskanie kolejnego Klienta. Dbaj o to, by każdy był w pełni zadowolony ze świadczonych przez Ciebie usług – proś o rekomendacje – zarówno w Internecie jak i w codziennym życiu.
  6. Daj coś od siebie – poświęć jeden dzień w roku, aby zrobić coś za darmo. W zależności od tego, czym zajmuje się Twoja firma, zastanów się co mógłbyś zrobić dla innych by podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem, czy też zrobić coś unikatowego przy wykorzystaniu swoich materiałów. Daj coś innym nie oczekując zapłaty, a kierując się chęcią pokazania siebie i swojej działalności. Najlepiej poza miejscem pracy, w miejscu, gdzie będziesz mógł natrafić na jak największe grono odbiorców.
  7. Wyróżnij się – zastanów się co możesz dodać do swojej firmy, by być lepszym od innych. Co mogłoby wzbogacić Twoją ofertę a czego nie maja inni? Jakaś dodatkowa usługa w cenie, upominek za skorzystanie z oferty, specjalna zniżka na kolejne zakupy, udział w konkursie itp. Ludzie lubią otrzymywać coś gratis – dzięki nawet drobnemu gadżetowi – zyskujemy pozytywne wrażenie.
  8. Traktuj Klienta wyjątkowo – Każdy z nas korzystając z jakichkolwiek usług zwraca uwagę na sposób w jaki jesteśmy traktowani. Znacznie lepiej robi się zakupy w sklepie A, gdzie zawsze jest miła i uśmiechnięta Pani A, która pomoże, doradzi, wysłucha. Nawet jeśli jabłka są 2 zł droższe i kolejka na 10 min, wolimy pójść tam, niż podejść do pobliskiego sklepu B, gdzie Pani B wydaje się niemal obrażona, że znów czegoś od niej chcemy. Dbaj więc o to, by Klient kojarzył Cię jak Panią ze sklepu A i chętnie do Ciebie wracał.
  9. Buduj relacje – Nie traktuj Klientów maszynowo. Proszę, do widzenia, następny. Oczywiście, nie z każdym można się polubić, ale każdego można traktować z szacunkiem. Nigdy nie wiemy na jakiej okoliczności kogoś spotkamy – dbajmy więc o to, by zawsze kojarzyć się dobrze. Relacja to najważniejszy aspekt, o który musimy dbać, jeśli chcemy liczyć na rekomendacje, stałych Klientów i zamierzamy stale poszerzać grono odbiorców naszych usług.
  10. Prowadź firmowego bloga – Jesteś? Czytasz? To znaczy, że jest szansa iż komuś się to do czegoś przyda 😊

1 komentarz

Egzamin na doradcę podatkowego · 24 listopada 2022 o 14:08

Na pewno spora wiedza, doświadczenie oraz umiejętności są tutaj kluczowe.

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *